Thursday, May 27, 2010

Kalau dah Bosan

entah ah tak thu nak cakap ape,
semakin hari semakin banyak aku pikirkan,
masalah opis, masalah kawan,
masalah umah,
masalah diri sendiri.
masalah2 ne tak ada penghujung nya ke
paling terbaik aku lakukan untuk menyelesaikannya
tetap sama juga,
satu selesai timbul yang lain.

akhir sekali aku mendapat jawapan,
mungkin
jawapan ini terbaik bagi untuk diri ku.
masalah ialah manusia itu sendiri
yang mana tidakpernah berfikir jauh,
cuma pengtingkan diri sendiri,
tidak fikirkan kesusahan orang lain, tidak fikir tanggapan orang lain
tidak mengenal jasa,
tidak mengenal budi perketi,
tidak tahu bercakap, cakap ikut sedap mulut
wal hal orang lain mungkin terasa atau tersalah anggap.

aku berdepan orang yang sebegini setiap hari
setiap masa,
sepanjang hidup ku.
perlu aku ubah diri aku atau perlu aku berdiam mengikut rentak org lain.

1 comment:

  1. dekatkan diri dengan Nya kalau rase bosa,...itu jln yg terbaik...

    ReplyDelete