Saturday, March 27, 2010

Pening Gile

Dah habis belajar satu hal, nak cari keje satu hal. Dah dapat keje satu hal lak... Aduh pening kepale aku ne.. Bukan tak nak masuk keje,.. tapi keje yang aku dapat ne dua dua nya best. aku dapat opis aku sendiri. aku dapat meja aku sendiri and aku diberi tanggung jawab yang besar untuk disumbangkan pada syarikat tersebut.

Yang interview aku ne bukan orang calang2 lak 2... Company x ne General Manager interview aku, yang satu lagi ne Company y ne lak Pengarah nya interview aku. Huhuhuhu. Terasa aku akan jadi org penting dalam salah satu company ne. bukan bongkah atau sombomg tapi aku nak suasana keje yang tertekan. Taknak ddk saje je jadi opis boy. 2 bukan jiwa aku yang sebenar.

Dalam keadaan terdesak aku terpakse membuat keputusan. yang membeza kan kedua2 keje ini ialah gaji. beza cuma RM300. Tapi Rm 300 aku boleh buat mcm.. Jika aku menolak salah satu pasti salah satu company ne akan kecik hati. Tapi nak tak nak aku terpakse menolak juga. Ia berkaitan dengan kehidupan aku.

Aku sangt2 memerlukan org untuk menasihati aku kejalan yang paling sesuai. Bukan tak eti nak buat keputusan hidup sendiri. Tapi hakikatnya bab memilih keje ne terpakse aku bertanyakan pelbagai pendapat. Macam mane ne,,,, Plz sesiapa ada pendapat tolong kongsi plzzzz

1 comment:

  1. duit adalah segalanya...tapi bukan segala-galanya duit....

    ReplyDelete