Tuesday, November 10, 2009

PoliBriged Politeknik Port Dickson


nak takutkan bebudak mase jalan malam. pakai telekung and than kejar diorg macam hantu gak,,hantu pun pikir 2 3 kali nak kacau
team paling brutal dan kejam

gang urus setia 2005/2006

Rimba Kenong

Sungai Pahang

PoliBriged 2003,
saya kenalkan dri saya sebagai boy di Politeknik Port Dickson. sebelum 2 kekwn kat jb panggil aku sebagai black . mula menceburi dlm polibriged awl sem satu. En.Asri tnye pada sy bermnt tak boy untuk pmilihan urus setia polibriged.sy pundgn relanya terima tawaran tersebut. latihan di Gunung Angsi, Kuala Pilah, N9.. en fandi (ketua kepada segala ketua) dan en isham (ketua penrancang, agak kejam dgn tndakan) dgn en. moktar (pemerhati mata empat, lagi kejam "nampak je diam,tapi berisi"). mase latihan, mmg teruk dkerjakan bygkan lompat bintang 100 kali and than terus muntah. mase 2 kawan rapat arab dgn cukek. entah mcm2 lah seksaan yg dilalui sepanjang latihan 2,,tak ingt sal dah lame kan...

and than start my new life...
setiap kali poli briged ada aktiviti en. fandi akan pgl saya untuk uruskan diorg. and the gang iaitu along the only girl "shila", kong, abe, jimme "pemain gitar" and jempol tak terlipu arab. kitorang mmg kejam gile, pgi2 buta diorg rendam bdk2 ne dlm air sungai ne.pas2 raging diorg, kejut diorg waktu pgi, klau x bgn simbah dgn air. dlm waktu yg same kitorang belajar bnyak benda dr pensyarah. pensyarah percaya kat urussetia mgkin sal kenal rapat. diorg akan tgalkan student 3 hari bersama kitorng. ingt lagi en fandi ckap, " boy, aku blik dlu.pastikan diorg ne semua ada mase nak blik, jgn masuk hospital udah"...sy akan pastikan diorg naik je bast damm "tido" .kehidupan hutan. dlm mase yg same gang sy bertambah dgn adanya ana "farhanna" and nadia.sal girl kurang mase 2. nak handel prmpuan dlm 100 org lbh mmg ssh so needs girl. or terlpe sorg lagi.dia ne org pgil eagle. kitorang nak kate bukan jht tapu nakal skt je..bukan nak dengki dgn diorg tapi ajar diorg mcm mane nak berdikari, jadi ketua, nak mnyelesaikan masalah waktu ssh, setia kawan.. thats my second family.
setahun setgh saya handle bdk2 urussetia ne, mcm2 telatah yg dpt dilihat..ada yg terlalu ketagih nak msuk hutan termasuk saya. smpaikan terkenal dgn org bunian. "puteri diperkampung sang setia" di lindungi dgn 7 iblis "pahlawan 7 keris emas"..ada gak cerita sal ikan haruan yg aku tgkap petang 2, malam 2 gak bnda 2 dtg mintak blik ikan haruan 2 "anak benda 2". kecoh gak lah satu pilah. habis semua ustaz and tok bmoh kite trunkan .yg en fandi lak nak ikan kopral.last2 tak jdi nak bwk blik sampai kesudah.. nsb ku mmg malang mase 2. pasal bnda 2 lah aku belajar ilmu yg tak memberi faedah. kononnya nak pertahan kan diri. mmg tak best sal msuk hutan nampak je bnda 2. diamkan je lah... kekdg tepi kemah diorg mcm kat sungai congkak. base camp 2 ats pokok mmg dia suke bertenggek. gang klau korg tgk aku tdo waktu mlm mse aktiviti, mksudnya aku tak than tgk benda 2. tkut pun ada gak. sekali 2 ana penah tnye knape boy tak join, aku pun jwb aku penat...dia nya marah kat aku, hbs rosak program mlm 2 bdk2 kerja kan...tapi sy dah clean dah. dah bebas dr gangguan and tak amal bnda bodoh dan merugikan.bnyak lah cite hantu dgn bdk2 ne. klau ingt blik bkan takut tapi kelakar.

Habis latihan industri gang saya dah berpecah so terpakse aku ajk bdk kembara . so mase 2 lah aku knal amin, oli, kasmin, usop" lanun", fara "kelise kuning",nad, sue, syafa,Nurul Hidayah,dayen, moja and ramai lg. diorg smua mnt. memandngkan en. afzal and en nafizi pnsyarah kembara diorg suruh bwk bdk2 ne. sal en fandi msih mntak saya untuk handl polibriged meka..en afizol dia yg memberi kebenaran. ada gak jbatan lain pgl cth jbtan perdagangn. dgn gang yg baru ne makin kejam aku jadi nya..and diorg ne semua senang sgt nak bwk ge mane2 tak yh sruh,trun je diorg semua hilang msg2 thu tugas diorg. teman pendgr amin " tukang pikir" dia akan senyap je bli nak knekan bdk dia no satu. oli abg long dia bnyak mmbantu and sy pun mmberi pnghormatan yg same. ini bukan sal sape yg besar tapi kite masing2 hormat antara satu same lain. ada masalah kite akan kongsi, suke same2 and sedih same2.. sampai lah ketahun 2006 aku meletah jwatan dlm kembara dan juga tgas sebagai urus setia.. hand over to junior. bnyak tmpat kitorang ge, bnyak hutan kite redah, bnyak makluk kita tewaskan, bnyak sgt cabaran. terima kasih bnyak pada pensyarah2 yg tunjuk ajr pada saya dan terima kasih pada semua sahabat sal memberi pertolongan dlm menjayakan program. yang paling best sekali kekwn aku dah bukak syarikat and ada lesen jurulatih, aku je tak de.... tak pe i will have my time gang.... moga berjaya dgn segala usaha korang ye. doa kepada moja agar cepat sihat dan bagi yg dah berkhwn semoga berbahagian dgn suami atau isteri. jgn gaduh ye... en. fandi and en.hisham u the best.

3 comments:

  1. hehehe...

    ko mmg nakal la boy...

    kenekan bdk2 polibriged...

    ReplyDelete
  2. bro....hahaha..maner aku? kat asahan xde ke? -wak DTP 05

    ReplyDelete
  3. baru terbaca blog ko ni..tak tau pulak ko upn ada blog mcm aku.. ;-)
    rindu dgn kenangan-kenangan lama especially time2 awal kita jadi urusetia, fasi n trainer utk polibriged...seriously miss that moment so much...
    xlupa gak..selamat pengantin baru otai boy!! nnt dah ada baby leh aku ajak bebudak ni reunion jenguk ko n family... ;-) ~along~

    ReplyDelete